PhDr. Blanka Jirkovská, Ph.D. ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** odborný asistent externista Odborné zaměření: analýza kvantitativních dat, sociologie medicíny, sociologie organizace Kontakty a konzultační hodiny: viz SIS [ URL "https://is.cuni.cz/studium/kdojekdo/index.php?do=detailuc&kuc=57818"] Vyučované předměty: viz SIS [ URL "https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=ucit&kod=57818"] Vzdělání: Ph.D. sociologie, katedra sociologie FF UK (2016) Odborné zaměření a oblasti expertizy: Socioložka s odbornými zájmy v oblasti metodologie společenských věd, obecné sociologie, s organizace, sociologie medicíny a zdraví, podpory zdraví a kvality života pracovníků a stu psychosociálních determinant zdraví, péče o seniory, nefarmakologických intervencí u osob reminiscence, logoterapie a existenciální analýzy. Propojuje akademické působení s poraden Publikace: Kapitoly v kolektivních monografiích: • Jirkovská,B. (2017). Motivace edukátorů. In: Jirkovská, A. a kol. Skupinová edukace diab to… Geum, ISBN 978-80-87969-33-5 Odborné studie: • Lorenzová,J.; Jirkovská,B.; Mynaříková,L. (2020). Znalostní a uživatelská specifika digi učitelů věd o člověku ve středním odborném vzdělávání. Lifelong Learning, 10/2, pp. 175- 10.11118/lifele20201002175 Retrieved from: http://lifelonglearning-temp.mendelu.cz/10/2/ "http://lifelonglearning-temp.mendelu.cz/10/2/0175/"] . • Svoboda, P.; Lorenzová, J.; Jirkovská, B. ; Mynaříková, L.; Vališová, A.; Andres, P. Res Teachers' Digital Competences in an International Context. In: The Impact of the 4th Ind Revolution on Engineering Education. Proceedings of the 22th International Conference on Collaborative Learning. ICL2019 - The Impact of the 4th Industrial Revolution on Enginee Bangkok, 2019-09-25/2019-09-28. Cham: Springer International Publishing, 2020. • Jirkovska,B., Lorenzova, J., Mynarikova, L., Svoboda, P. (2019). Perception of Knowledge of Digital Competences by Secondary School Teachers. Proceedings of the ICERI2019, the 1 International Conference of Education, Research and Innovation, Seville (Spain) on the 1 November, 2019. WOS:000530109202073 • Mynarikova, L., Svoboda, P., Jirkovska,B., Lorenzova, J. (2019). Barriers of Secondary S Teachers in the Use of ICT for Teaching. Proceedings of the ICERI2019, the 12th annual I Conference of Education, Research and Innovation, Seville (Spain) on the 11th-13th of No WOS:000530109202074 • Jirkovska,B., Janeckova,H. (2019). Workplace Stress and Employees’ Well-being: Evidence Term Care in the Czech Republic. Central European Journal of Public Health, 27 (2), pp. 10.21101/cejph.a5135. Dostupné z: https://cejph.szu.cz/current_issue.php [ URL "https:// current_issue.php"] , WOS: 000472898100001 • Semrád,J.; Jirkovska,B.; Emrova,L. (2018). Vztah nastupující generace ke generaci starší prarodičů. Slavonic Pedagogical Studies Journal, 7/2, pp. 339-350. doi: 10.18355/PG.2018 Dostupné z: http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2018_10_idy3m942.pdf [ URL "http:// www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2018_10_idy3m942.pdf"] • Janečková,H., Dragomirecká,E., Jirkovská,B. (2017). Výzkumy v oblasti neformální péče o počátku 21. století. Sociální práce, 6/2017, pp. 42-59. Dostupné z: http://socialniprace sekce=2&ukol=1&id=91 [ URL "http://socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=1&id=91"] • Jirkovská,B. (2017). Recenze knihy P. Ondrejkoviče: Porozumenie a vysvetlenie v spoločen výskume. Brno: Paido, 2016. Historická sociologie, 2/2017, pp. 133-135. Dostupné z: http historicalsociology.cuni.cz/HS-38-version1-9jirkovska.pdf [ URL "https://historicalsocio HS-38-version1-9jirkovska.pdf"] • Jirkovská,B. (2017). Motivace edukátorů. In: Jirkovská, A. a kol. Skupinová edukace diab to… . Geum, ISBN 978-80-87969-33-5 • Sawyer, C.H., Jirkovska, B., Bombelli, C.M., Wallace, A., Walling, B. (2017). The Power (Story) for Learning and for Life: Bridging Past and Future. In: Vrontis, D., Weber, Y., E. Global and national business theories and practice: bridging the past with the future Conference of the EuroMed Academy of Business. (10th Annual Conference of the EuroMed Ac Business, pp. 220-224). Rome: EuroMed Press. Retrieved from: http://euromed2017.com/bop2 "http://euromed2017.com/bop2017.pdf"] • Jirkovska,B. (2017). Learning through Questionning: What are Suitable Questions Good for Andres, P., Hrmo, R. et al. Proceedings of 12th International Scientific Conference Scho Pedagogy and Didactics in Technical Education (pp. 71-74). Prague: Czech Technical Unive ISBN: 978-80-01-06112-1. Retrieved from: https://spark.adobe.com/page/7ohkpMA0lD2Wl/ [ U spark.adobe.com/page/7ohkpMA0lD2Wl/"] • Sawyer, C.H., Jirkovska, B., Bombelli, C.M., Walling, B., Odrakiewicz, P. (2016). Kaleid Multiple Perspectives on the Development of Cross-Cultural Competence. In: Vrontis, D., Tsoukatos, E. Innovation, Entrepreneurship and Digital Ecosystems: 9th Annual Conference Academy of Business. (9th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, pp. 1977 EuroMed Press. Retrieved from: http://emrbi.org/wp-content/uploads/2016/08/euromed2016bo "http://emrbi.org/wp-content/uploads/2016/08/euromed2016bof.pdf"] , WOS:000390841500161 • Jirkovská, B. (2016). Panuje rovnováha mezi úsilím a odměnami u profesionálů v dlouhodob PHILOSOPHICA ET HISTORICA: STUDIA SOCIOLOGICA, 2/2016 (XXI – Sociologie na hranicích), p Článek byl oceněn Cenou Miloslava Petruska za nejlepší studentský odborný sociologický č recenzovaném periodiku (druhé místo). • Jirkovska, B. (2015). Building a Bridge between Teaching and Learning by Asking Question D., Weber, Y., & Tsoukatos, E. Innovation, Entrepreneurship and Sustainable Value Chain Environment: 8th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business. (8th Annual Confe EuroMed Academy of Business, pp. 2454). Verona: EuroMed Press. Retrieved from: https://w s/5a8zeogxqx8go8n/euromed2015%20book%20of%20proceedings-2015-10-04.pdf?dl=1 [ URL "http: WOS:000371316100187 • Jirkovská, B. (2015). Nerovnováha mezi úsilím zaměstnanců a odměnami: Model Effort Rewar PHILOSOPHICA ET HISTORICA: STUDIA SOCIOLOGICA, 2/2014(XX - Zdraví, rizikové chování a ži pp. 87-102. Retrieved from: http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=61471 www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=61471"] Výzkumné projekty a granty (řazeno chronologicky od nejnovějších k nejstarším): • Lorenzová, J.; Jirkovská, B.; Mynaříková, L. (2020). „Zpráva z empirického šetření“. Mez konference Rozvoj digitálních kompetencí učitelů středních škol jako priorita soudobého Praha (přednáška) • Jirkovská,B., Lorenzova, J., Mynarikova, L., Svoboda, P. (2019). „Perception of Knowledg Digital Competences by Secondary School Teachers”. Konference ICERI, Sevilla (přednáška) • Jirkovská,B., Semrád, J., Emrová, L. (2018). „Vztah nastupující generace ke starším gene Konference České sociologické společnosti, Hradec Králové (přednáška) • Jirkovská,B. (2018-2021) „Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předm odborných školách“. Projekt TAČR TL01000192 (člen řešitelského týmu) • Jirkovská,B., Andresová, J. (2018). „Reminiscence v nemocnici; Biografie jako zdroj v pé Konference Jak oživit vzpomínky aneb reminiscence v praxi, Praha (workshop) • Jirkovská,B., Walling, B., Sawyer, C. (2018). „Exploring Self and Organizations Through Metaphor”. Art of Management and Organization (AoMO) conference, Brighton (workshop) • Jirkovská,B., Andresová,J. (2017). „The Experience from Reminiscence Meetings in the Mil Hospital in Prague“. 20th Anniversary Conference of RYCT, European Reminiscence Network, (přednáška) • Jirkovská, B. (2017). "Story as an appropriate foundation for scholarly research through narration". The 10th Annual Conference of the Euromed Academy of Business, Řím (přednášk • Jirkovská, B. (2016). „Learning through Questioning. What are suitable questions good fo International Scientific Conference Schola 2016, Prague (paper) • Jirkovská, B. (2016). „Současný vývoj v oblasti dlouhodobé péče“. [Contemporary developm Care]. International Scientific Conference Contemporary trends in Development of sociolo practice, Bratislava (paper) • Jirkovská, B. (2015). "Building a Bridge between Learning and Teaching by Asking Questions".The 8th Annual Conference of the Euromed Academy of Business, Verona (pa • Jirkovská, B. (2014). „Pracovní podmínky a podpora zdraví v pečujících profesích.“ [Work in nursing] Current Trends and Challenges of Modern Management and Human Resource Develo v Praze (paper) • Jirkovská, B., Janečková, H. (2014). “Health Promotion of staff in Long Term Care-probe Republic”. International congress of ESHMS, Helsinki (poster) Stipendia: 2018 Kurz o kreativních technikách používaných v reminiscenci se zvláštním důra a vzpomínkové krabice. Veden Pam Schweitzer, britskou odbornicí na reminis Erasmus + Londýn. 2013 Výzkumná praxe v Institutu Ludwiga Boltzmanna pro výzkum podpory zdraví, V „Gesundheit hat kein Alter“ - výzkum podpory zdraví zaměstnanců, klientů, vídeňských domovech pro seniory. Aktivní účast na Geriatrickém kongresu ra společnosti ve Vídni, poster o podmínkách podpory zdraví personálu zkouman 2011 Stáž na University of Redlands a University of La Verne, Kalifornie, USA ( organizačního rozvoje a managementu, exkurze do vybraných podniků). Předná výzkumu motivačních faktorů nelékařského zdravotnického personálu v nemocn 2010 Semestrální studijní pobyt na University of Glasgow, Velká Británie (účast sociologie, sociální psychologie a organizačního rozvoje). Rozhovory v médiích: • Jirkovska,B. (2018). Reminiscence pomáhá seniorům vzpomínat. Rozhovor v deníku Metro. Do http://www.metro.cz/reminiscence-pomaha-seniorum-vzpominat-fd0-/spolecnost.aspx?c=A18091 spolecnost_hyr [ URL "http://www.metro.cz/reminiscence-pomaha-seniorum-vzpominat-fd0-/sp c=A180910_191659_metro-spolecnost_hyr"]