Profil absolventa ****************************************************************************************** * Profil absolventa ****************************************************************************************** Koncepce výuky historické sociologie má připravit studenty – jak z hlediska úrovně znalost hlediska praktického osvojení potřebných dovedností – na budoucí výkon jejich povolání, ať vykonávat v oblasti akademické (badatelské) či mimoakademické (úřady, agentury, vzdělávací poradenské firmy, redakce apod.). Studijní program je zaměřen tak, aby si studenti osvojil široký soubor odborných předpokladů, které mohou uplatnit v nejrůznějších typech zaměstnán způsobem pracuje s informacemi sociologicko-historické povahy. Absolventi oboru by měli bý informace aktivně vyhledávat a získávat, umět s nimi zacházet, vyhodnocovat je, komparovat pomoci kvantitativních a kvalitativních přístupů. Jedná se také o to, aby měli široký inte a dokázali věci, kterými se budou zabývat a o nichž budou třeba i rozhodovat, dát do širší sociálně-historického kontextu. Absolventi oboru získají během studia teoretické znalosti historicko-sociologického charak oblasti sociální, kulturní, náboženské, politické, ekonomické, a také odborné dovednosti z zvládnutí základních přístupů kvantitativní a kvalitativní výzkumné metodologie. Naučí se nejrůznější společenské jevy, problémy a témata v širších historických i teritoriálních so nahlížet je v časové perspektivě, sestavovat a řídit odborné projekty, shromažďovat a vyho specializované poznatky, analyzovat data kvantitativní i kvalitativní povahy, vytvářet zpr posudky a odborné studie. Tím získají předpoklady pro profesní uplatnění jak v akademické vysokoškolských pracovištích a výzkumných ústavech, tak v mimoakademické sféře, tj. ve stá samosprávě, evropských institucích, nevládních organizacích, výzkumných agenturách, porade vzdělávacích institucích, kulturních organizacích a médiích.